6 tipů, jak se můžete zbavit tuku na svém těle

Zdroj: Freepik.com

Gynex

Reklama

Rádi byste zhubli, ale stále vám to nejde? Na vině nemusejí být velké chyby, ale drobné zvyky a návyky, které máte zaběhlé ve svém režimu natolik, že si ani neuvědomujete, že je děláte. A že vám dost možná brání v tom, abyste zhubli. Přitom často stačí změnit maličkosti – a začnete hubnout. Dnes pro vás máme hned několik tipů, jak se můžete zbavit tuku na svém těle.

Princip hubnutí je vcelku jednoduchý – zkrátka musíte vydat více energie, než kolik přijmete. Tohoto principu můžete dosáhnout různými způsoby. Některé z nich jsou vhodnější více, další méně. Možná právě vy patříte k těm, kteří se nevědomky uchylují k těm nevhodným, u kterých by vás ani nenapadlo, že nebudou fungovat. Co byste měli dělat jinak, abyste zhubli?

Nečekejte, až budete „umírat“ hlady

Spíše než na jedení podle hodin se zaměřte na svou intuici – jezte ve chvíli, kdy budete mít pocit hladu. Ten signalizuje prázdný žaludek a vaši potřebu najíst se. Myslete však na to, že nemůžete s prázdným žaludkem čekat, co nejdéle to vydržíte. Pak se totiž dostaví pocit vlčího hladu, kdy nakonec sníte mnohem více jídla, než byste snědli normálně. Dost možná se rovnou přejíte. Začněte jíst hned, jakmile dostanete hlad. A přestaňte, když se budete cítit sytí.

Vyhněte se průmyslově zpracovaným potravinám

Úkolem průmyslové výroby je zjednodušit a zlevnit výrobu, skladování, přípravu konzumace potravin. Velmi často mají tyto potraviny i lepší chuť – za tím však stojí chemie, kterou byste ve svém těle mít neměli. Spousta potravin se může tvářit zdravě (sušenky, cereálie), ve skutečnosti tak zdravé nejsou. Čím více takovým potravin jíte, tím hůře pro vás a vaše hubnutí. Při konzumaci průmyslově zpracovaných potravin do sebe dostanete zbytečné cukry, tuky a látky, které zvýrazňují chuť a prodlužují trvanlivost.

Začínejte den s výživným jídlem

Je prokázáno, že pokud se člověk pořádně nají hned ráno, během dne jej netrápí tak velký hlad a má menší tendenci uzobávat vše, kolem čeho projde. Vyvážená snídaně vám dodá dostatek energie, ale i živin. Pokud nesnídáte, s velkou pravděpodobností jíte velké množství kalorií k večeru, kdy je tělo nestihne před spaním spálit.

Zdroj: Freepik.com

Začněte svůj jídelníček obohacovat

Mnoho lidí při snaze o zhubnutí vyřadí ze svého jídelníčku většinu potravin, až mají pocit, že při hubnutí nemohou jíst téměř nic. Ano, možná touto snahou zhubnete. Jakmile však začnete jíst normálně, vrátí se vám také vaše kilogramy. Přemýšlejte nad tím, že svůj jídelníček naopak obohatíte o potraviny, které mají na hubnutí pozitivní vliv. Začněte jíst netradiční ovoce či zeleninu, vyzkoušejte alternativu masa, jiné druhy obilovin. Uvidíte, že kila půjdou dolů téměř sama.

Tuk na pánvi? V menším množství

Některá jídla se bez tuku připravují špatně – navíc byste tuk ze svého jídelníčku vyřazovat neměli, problém je často jen v množství, které použijete. Pokud nechcete, aby se vám cibulka při smažení připálila, olej použijte. Zkuste však ten, který je ve spreji. Vyhnete se tak riziku, že to přeženete s množstvím, které na vaření použijete.

Pozor na sladké nápoje

Ačkoliv jste přestali pít kupované slazené nápoje, rozhodně nešetříte na pití domácích šťáv, které jsou taktéž plné cukru. Ačkoliv jsou domácí sirupy zdravější než ty kupované, rozhodně nejsou bez cukru. Jde o zbytečné kalorie navíc. Zkuste si vodu ochutit raději bylinkami či citronem.

Jaké jsou vaše tipy na hubnutí?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Tělové mléko Caralotion

Reklama

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Více informací: Podrobnosti o cookies.