Co by vám nemělo chybět v košíku při zdravém nákupu

Zdroj: Pixabay.com

Gynex

Reklama

Rozhodli jste se, že konečně začnete jíst zdravě? Opravdu zdravě? A že u toho také vydržíte? Stále však tápete v tom, čím byste vlastně měli zaplnit svoji lednici? V tom případě si přečtěte náš dnešní článek, kde najdete spoustu inspirace.

Pokud se chcete stravovat nejen zdravě, ale také kvalitně, budete doma potřebovat zejména základní potraviny – vyhněte se tedy různým polotovarům a předpřipraveným potravinám. I když se nevyhnete vaření, nemusí to znamenat, že strávíte ve své kuchyni hodiny denně. V ideálním jídelníčku by neměly chybět bílkoviny, sacharidy, ale ani tuky. A podle těchto makroživin si můžete sestavit svůj nákupní seznam.

Nákupní seznam: sacharidy

  • Brambory: Kupujte jak klasické brambory, tak klidně i batáty, které jsou mnohem sladší a oživí jakýkoliv pokrm. Můžete je vařit, péct, dělat z nich kaše či zdravé hranolky.
  • Rýže: Je jen na vás, jaký typ rýže vám bude chutnat nejvíce. Vyhněte se však obyčejné bílé rýži. Dejte přednost jasmínové, basmati nebo parboiled.
  • Těstoviny: I těstoviny patří do zdravého jídelníčku. Vyhněte se však klasickým, které jsou vyrobené z bílé mouky. Vhodnější jsou žitné, celozrnné nebo semolinové.
  • Luštěniny: Do zdravého jídelníčku patří také luštěniny, jako jsou fazole, čočka, kuskus, pohanka, quinoa či bulgur. Kupte to, co vám chutná. Vyhýbejte se ale konzervám, kde jsou luštěniny ve sladkých omáčkách.
  • Pečivo: Pečivo kupujte špaldové, celozrnné nebo žitné. Pozor na pečivo s názvem tmavé, vícezrnné nebo fitness – jde většinou jen o bílý chleba, který je obarvený karamelem a posypaný trochou semínek. Ideální jsou také celozrnné tortily.
  • Vločky: ovesné, celozrnné, pohankové nebo špaldové – záleží jen na tom, co vám chutná.
Zdroj: Pixabay.com

Nákupní seznam: bílkoviny

  • Maso: Kupujte libové maso, u mletého masa si dejte pozor na obsah tuků.
  • Ryby: Kromě čerstvých ryb přichází v úvahu také tuňák v konzervě.
  • Šunka: Šunku kupujte od 85% masa a výš. Nekupujte salámy a uzeniny, které s masem nemají nic společného.
  • Vejce: Jsou plné bílkovin, proto je můžete snídat dle libosti.
  • Jogurty: Kupujte si neochucené a ochuťte si je až doma – například ovocem, sladidlem.
  • Sýry: Při hubnutí jsou vhodné sýry s nižším obsahem tuku, kvalitní sýry s vyšším obsahem tuku jsou také zdravé, ale hlídejte si jejich množství. Ideální jsou cottage, mozarella, tvarůžky, eidam.
  • Tvarohy

Nákupní seznam: tuky

  • Oleje: panenský olivový olej, řepkový olej.
  • Máslo: Je na vás, zda zvolíte klasické nebo Ghí.
  • Oříšky: Kupujte nesolené, nepražené a přírodní. Vhodné jsou mandle, kešu či vlašské.
  • Semínka: Chia, lněná, slunečnicová, sezamová.
  • Hořká čokoláda: Od 80% obsahu kakaa, dále kokos, kakao.

Co dalšího můžete koupit?

  • Ovoce a zelenina: Ideálně kupujte sezónní zeleninu, která je nejen chutnější, ale také levnější.
  • Sladidla: Pokud se chcete vyhnout klasickému cukru, zkuste čekankový sirup, xylitol, stévii.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Tělové mléko Caralotion

Reklama

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Více informací: Podrobnosti o cookies.