Co byste měli jíst bezprostředně po cvičení?

Zdroj: Freepik.com

Gynex

Reklama

Při fyzické aktivitě spálíte mnoho kalorií spolu s důležitými vitamíny a minerály. Abyste se necítili vyčerpaně, unaveně a hladově, je důležité po tréninku zkonzumovat sacharidy a bílkoviny, které vám pomohou s obnovou svalových vláken, tvorbou svalů a doplnění energie. A jaké potraviny to jsou? Inspirujte se v následujícím článku.

Po jaké době jíst?

Jakmile docvičíte, nechte tělo odpočinout. Větší jídlo si dopřejte 45 minut až hodinu po vykonané aktivitě. Jezte v pravidelných intervalech, správná strava vám dodá potřebnou výživu a napomáhá k rychlejšímu hubnutí.

Bílkoviny

Jsou důležitou složkou potréninkového jídelníčku, poskytují tělu aminokyseliny a regenerují organismus. Čím déle cvičíte, tím větší je riziko natržení svalů, proto nezapomeňte sníst dostatečné množství bílkovin. Zařaďte do jídelníčku rostlinnou nebo živočišnou bílkovinu, tu naleznete například ve vejcích, mase, tvarohu, tofu nebo luštěninách.

Pitný režim

Pravidelný pitný režim je důležitý. Voda funguje jako rozpouštědlo pro živiny, odpadní látky a hormony. Vodu můžete obohatit o citron, který vaše tělo hydratuje a osvěží. Při nedostatečném pitném režimu můžete pociťovat dehydrataci, únavu a vyčerpanost. Po tréninku byste měli organismus dostatečně hydratovat, nejlépe čistou vodou, slazené nápoje jsou nevhodné, jelikož dráždí sliznici žaludku.

Zdroj: Freepik.com

Sacharidy

Během cvičení spalujeme zásoby glykogenu, který pro naše tělo funguje jako palivo. Po tréninku sacharidy doplňte, přeměňují se totiž na cukry, díky kterým tvoří slinivka hormon inzulín. Ten obnovuje a regeneruje svalstvo. Pokud se účastníte vytrvalostních sportů, jako například běhu, bude vaše tělo požadovat konzumaci více komplexních sacharidů. Skvělými zdroji jsou ovoce, quinoa, sladké brambory, rýže nebo ovesné vločky. 

Tuky

Zaměřte se na doplnění zdravých tuků, vynechte nevhodné pokrmy, zejména smažená nebo tučná jídla. Avokádo, ořechy nebo semínka jsou potraviny vhodné k doplnění energie po náročném tréninku. Další jejich výhodou je, že zpomalují metabolické procesy.

Suplementace proteinu

Zajišťuje regeneraci namáhaného těla a je klíčovým doplňkem pro každého sportovce. Aminokyseliny obsažené v proteinu vám pomohou s regenerací a rychlým růstem svalové hmoty.

Které potraviny patří po cvičení k vašim nejoblíbenějším?

Sdílet na Facebooku

Arganový olej

Reklama