Běhání zpevňuje tělo, posiluje fyzickou kondici a podporuje hubnutí. Jak s ním začít?

Gynex

Reklama

Běhání rozhodně patří mezi oblíbené fyzické aktivity, kterým se věnujeme napříč všemi věkovými kategoriemi. Právě v tom je totiž běh strašně super – neomezuje pohlavím ani věkem, zkrátka kdo se na to cítí a má chuť i vůli, ten může směle vklouznout do kecek a vyrazit!

Možná i vás běhání láká, protože s sebou přináší celou řadu benefitů. Nejenže podporuje hubnutí, což je velmi příjemný fakt, ale také zpevňuje tělo a posiluje naši fyzickou kondici. Pokud jste ještě nikdy pravidelně neběhala, ale ráda byste s tím začala, pak je náš dnešní článek určený právě vám.

První krok: udělejte si radost a kupte si vhodné oblečení

My ženy nákupy prostě milujeme, to se nám zkrátka nedá upřít. Pokud se chcete do běhání ještě více motivovat, bude pro vás jako úplně první krok ze všeho nejlepší vyrazit do obchodu nebo prohlédnout internetové e-shopy a pořídit si nějaké pěkné oblečení – samozřejmě tím máme na mysli oblečení vhodné na běh.

Když si dáte tu práci a najdete pro sebe vhodný běžecký oděv, získáte rázem o to větší motivaci s během nejen začít, ale především u něho vydržet. Proč tedy neskloubit příjemné s užitečným, že? Navíc když do toho vrazíte peníze, třeba se o to více donutíte na to nevykašlat – nebylo to přece zadarmo, ne?

Druhý krok: respektujte své tělo

Když už máte něco na sebe, stačí si to obléknout, nazout si kecky a vyrazit na svůj klidně vůbec první běh v životě. Důležité je nepřepálit začátek a respektovat, co vám vaše tělo dává najevo. Pokud jste totiž do dnešního dne neběhala, respektive nesportovala vůbec, pak je dost pravděpodobné, že se to vaší fyzičce nebude ani trochu líbit.

I když už možná samu sebe vidíte, jak zdoláváte maraton, držte se nohama pevně na zemi a myslete na to, že nikdo nezačal přes noc. Když vám dá tělo najevo, že už nemůže, zpomalte a klidně jděte jen chůzí. Ne nadarmo se začínajícím běžcům doporučuje tzv. indiánský běh, který kombinuje chůzi a běh. Tak to zkuste a postupně přidávejte.

Třetí krok: najděte si k sobě společníka

Ne nadarmo se říká, že ve dvou se to lépe táhne. Věřte, že to platí nejen v životě, kdy na tohle známé heslo sázíme v partnerských vztazích, ale stejně tak dobře to funguje i v případě, kdy začínáte běhat a nechcete na to být sama.

Proto si k sobě najděte parťáka nebo parťačku – zkrátka někoho, kdo vás v tom nenechá, až zase budete samu sebe přemlouvat, že dneska se vám běhat ani trochu nechce a budete mít tendence se na to vykašlat.

S partnerem se budete vzájemně motivovat a podporovat, běhání ve dvou je zase úplně o něčem jiném, nežli když do terénu v keckách a v super běžeckých hadrech vyrazíte sama. Může to být kdokoli – partner, kamarádka, sourozenec, kolegyně z práce.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Tělové mléko Caralotion

Reklama

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Více informací: Podrobnosti o cookies.