Ucházíte se o práci? Vyhněte se nejčastějším chybám a udělejte skvělý dojem

Gynex

Reklama

Najít si v dnešní době práci není ani trochu jednoduché. Ono to vlastně nebylo jednoduché nikdy, ale postupem let roste konkurence, kterou není úplně snadné porazit. Pokud zrovna hledáte práci a ucházíte se o nějakou z nabídek, pak určitě nedělejte některou z poměrně častých chyb, které vaši snahu bojkotují.

Když chceme dostat práci, musíme udělat dobrý dojem. Mnohdy, i když nepodceníme přípravu, stejně se nám to nepovede. Proč? Jednoduše proto, že se dopustíme některé z chyb, které jsou podle těch, jež pracovní pohovory vedou, kolikrát fatální.

Chyba první: životopis nestojí za nic

Snad každý ví, že součástí každé žádosti o práci, musí být životopis. Nikoli ale ledajaký kus papíru s několika informacemi o vaší maličkosti, ale naopak důkladně propracované CV, které řekne vše, ale zároveň nebude nudit.

Životopis by měl být vždy napsaný na míru pracovní pozici, o kterou se zrovna ucházíte – z toho plyne, že mít jeden kus pro všechny zaměstnavatele stejný nikam nevede. CV by vás mělo reprezentovat, neměl by obsahovat chyby, měl by být stručný, ale výstižný.

Chyba druhá: nulová příprava

Někdo vyrazí na pohovor dokonale připravený, bude mít nastudovanou historii firmy, bude znát největší úspěchy za poslední desetiletí. Jiný zase přijde na pracovní pohovor bez špetky zjevné přípravy a pomalu ani nebude vědět, do jaké firmy se to vlastně hlásí.

Kdo z těch dvou má podle vás větší šanci získat práci? Myslím, že odpověď je v tomto případě jasná. Co z toho plyne pro vás? Že připravenost na pohovor je jednoduše nutnost. Když podceníte přípravu nebo se na ni úplně vykašlete, vlastně ani nemusíte nikam chodit.

Chyba třetí: pokažený první dojem

Člověku stačí řádově jen několik málo vteřin k tomu, aby na druhého udělal dojem. Jestli bude dobrý nebo naopak špatný, přitom záleží na mnoha faktorech. Jedno je ale jisté: když uděláte špatný první dojem zrovna na pracovním pohovoru, pak se s prací pravděpodobně můžete rozloučit.

První dojem může pokazit mnoho věcí: například že nedokážete přijít včas, v horším případě se ani neobtěžujete za své zpoždění omluvit. Záleží také na oblečení, které dělá člověka. I oční kontakt nebo podání ruky může ovlivnit, jaký obrázek si o vás druhá strana udělá.

Chyba čtvrtá: lži o zkušenostech a dovednostech

Možná o danou práci opravdu stojíte a moc byste si přála ji získat. Další velká chyba, kterou na pracovním pohovoru můžete udělat, je lhaní. V danou chvíli se vám může zdát sebelákavější trochu si přilepšit a dohnat plusové body vymýšlením si o tom, co jste zažila, zkusila, co umíte a v čem jste dobrá.

Je to ale velmi špatný nápad. Pamatujte, že lež má krátké nohy a platí to i v případě, kdy si budete vymýšlet na pohovoru. Nepřidávejte si vlastnosti a dovednosti, které nemáte, protože se na to dříve nebo později stejně přijde.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Tělové mléko Caralotion

Reklama

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Více informací: Podrobnosti o cookies.