Základní principy zdravého stravování

Zdroj: Freepik.com

Gynex

Reklama

Ke změně vašeho jídelníčku můžete mít spoustu důvodů – ať už se jedná o boj za lepší postavu, nebo chcete podpořit svou imunitu, případně se chcete cítit lépe; pomůže vám zdravé stravování a vyvážená strava skládající se z kvalitních potravin, vyrovnaného příjmu živin, ale také zdravých návyků.

Pravidelnost je důležitá

Pokud chcete udržet svůj metabolismus ve střehu, musíte jíst pravidelně. Jídlo si rozdělte na tři až pět porcí – tak, jak vám to bude vyhovovat. Někomu vyhovuje pět menších jídel, jinému zase tři větší. Hlavní je zde zmíněná pravidelnost, která se odrazí v efektivnějším trávení, redukci tukových zásob, nemluvě o tom, že nebudete mít neustálý pocit hladu a chutě. Rozestup mezi jednotlivými jídly by měl být 2 až 4 hodiny. Svému tělu musíte dopřát dostatek času na to, aby mělo čas jídlo strávit.

Nezapomínejte ani na střídmost     

Kromě pravidelnosti je důležitá také střídmost. Díky ní nebudete trpět přejídáním. Jezte do doby, než se zasytíte, ale zároveň nebudete přejedení. Pokud máte hlad i poté, co jste dojedli, máte pravděpodobně špatně rozvržené živiny v jídelníčku. Za hlad často může nedostatek vlákniny a bílkovin.

Zdravé stravování a pestrost jdou ruku v ruce

Pokud nechcete jíst jen kuře s rýží, které vám za chvíli půjde krkem zpět nahoru, snažte se během dne dodat tělu co nejpestřejší spektrum potravin – od luštěnin a libového masa přes vejce, zeleninu, ořechy, semínka, mléčné výrobky až po koření a bylinky. Vašemu tělu tak dodáte dostatek aminokyselin, polysacharidů, vitaminů, ale i minerálů. Dopřávejte si dostatek paprik, rajčat, zelených salátů, malin, borůvek a dalších pestrých kousků ovoce a zeleniny.

Zdroj: Pixabay.com

Jezte přirozené potraviny

Snažte se vytvořit si většinu jídelníčku z přirozených potravin, naopak se snažte vyhýbat průmyslově zpracovaným. Některé potraviny se snažte nejíst vůbec – sladkosti, ale i instantní pokrmy omezte na minimum. To samé platí o uzeninách a smažených jídlech. Potraviny kupujte čerstvé. Ideálně lokální a sezónní.

Zdravé stravování plánujte dopředu

Snídaně, obědy, svačiny, ale i večeře si plánujte dopředu. V případě hladu budete mít po ruce ihned něco zdravého a nestane se vám, že se neubráníte nástraze v podobě sladkostí. Pokud se musíte stravovat venku, zaměřte se na místa, kde se prodávají kvalitní a zdravá jídla.

Jezte v klidu

Nikdy u jídla nespěchejte a už vůbec nejezte za chůze – všechno jídlo důkladně rozžvýkejte, svému trávení uděláte velkou službu. Při klidném jedení bude vaše tělo trávit lépe, nebudete mít pocit těžkého žaludku a nevolnosti po jídle.

Tip: Přečtěte si také, které potraviny zaručeně posílí vaši imunitu.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Tělové mléko Caralotion

Reklama

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Více informací: Podrobnosti o cookies.