Zimní měsíce, spousta starostí z únavy a zimy. Poradíme vám, jak rychle dočerpat síly

Gynex

Reklama

I k přechodu do podzimního chladného a sychravého počasí patří nesnášená mezi sezonní únava, která se začne dřív nebo později na každém nenávratně projevovat. Podzimní únavě se sice nepodaří často vyhnout, ale jsou způsoby, jak držet svůj organismus i na podzim silný a připravený na každodenní rodinné i kariérní povinnosti.

Zkoušejte pravidelně prohřívat svůj organismus

Během podzimních sychravých dnů je spousta nepříjemných faktorů, které vedou k častému podchlazení organismu. Většinou prochladneme právě od nohou, a tak je dobré včas vyměnit obuv za adekvátní zimní, nebo si pomoci dvojitou vrstvou ponožek.

I při dobré volbě obuvi ale můžeme mnohdy promoknout nebo profouknout na nutných cestách ven. Pokud se to stane, tak je tím nejlepším způsobem obrany co nejrychlejší prohřátí organismu. Jakmile dorazíte zvenčí do tepla domova, tak si dopřejte horkou vanu nebo sprchu na dostatečnou dobu, abyste sami ucítili uvolnění a zlepšení.

Pokud se pak stane, že během večera začnete cítit škrábání v krku nebo přicházející rýmu, přidejte preventivně i teplý nápoj.

Čaje a ovocné nápoje pomohou s prohříváním i prevencí

A právě teplé nápoje jsou cílem další části článku. Ty nám mohou pomoci jako prevence proti nemocem a prochlazení organismu. Navíc si je nemusíme dopřávat jen doma nebo v kanceláři, ale běžně můžeme potkávat muže i ženy v chladných měsících společně s populárními termo hrnky. V nich vydrží jak káva, tak i čaj dokonale teplé i desítky minut a můžete si tak dopřávat teplý nápoj i při čekání na jinak chladném vzduchu.

Káva je oblíbený nápoj, ale v zimním a podzimním období se vyplatí minimálně jednou za čas pít i ovocné čaje. Čím kvalitnější, tím pochopitelně lepší a velice oblíbené jsou například pečené čaje, které jsou dělané na způsob zavařeniny.

Mimo skvělé čajové chuti si tak můžeme užít i čerstvé kousky ovoce přímo v horkém nápoji. A pokud pečené čaje k dispozici nemáte, tak neváhejte například do svého nápoje přidat tenké plátečky zázvoru nebo citrusů. Nejen, že v čaji chutnají opravdu výborně, ale napomohou i s další věcí, kterou si představíme v závěrečných odstavcích článku.

Vitamíny a stopové prvky v zimě doplňujte pravidelně

Pokud je zima charakteristická nějakou výživovou změnou, tak je to především poměrně velká absence různých vitamínů. Vitamíny z ovoce a zeleniny víceméně mizí, protože dovážená zelenina je pěstována přes zimu ve sklenících, zatím co exotická zelenina vyjma exklusivních prodejců, je trhána v ještě nevyzrálém stavu a dozrává po cestě a při skladování.

Pro všechny tyto scénáře je společná jedna věc, a to je absence slunečního záření. Je to zajímavé, ale bez něj jak ovoce a zelenina, tak i my nedokážeme tvořit většinu vitamínů.

Ovoce je o vitamíny nepříjemně ochuzeno a my sami nedokážeme například produkovat důležitý vitamín D. Berte proto přes zimu pravidelně vitamínová spektra, která nám napomohou držet úroveň vitamínů a stopových prvků v těle na správné úrovni.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Tělové mléko Caralotion

Reklama

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Více informací: Podrobnosti o cookies.